مراكز اهدای خون به 218 مركز افزایش یافت
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز پنجشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'غلامرضا توگه' افزود: همچنین تعداد مراكز ثابت اهدای خون این سازمان، امسال از 64 به 66 مركز و تعداد مراكز موقت از 47 به 55 مركز افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به كاهش اهدی خون زنان در سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت:باید برای افزایش اهدای خون بانوان كارهای فرهنگی بیشتری انجام دهیم تا این اطلاع رسانی ها منجر به تشویق و ترغیب زنان به اهدای خون شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: میزان اهدای خون در مردان امسال، 8/5 درصد افزایش داشته است اما میزان اهدای خون زنان در سال جاری نسبت به سال 89 ، كاهشی معادل 7/2 درصد نشان را می دهد.

توگه اظهار داشت: امسال، شیوه نامه شناسایی، ثبت و جمع آوری اطلاعات مربوط به عوارض اهدای خون، كامل و امكانات نرم افزاری لازم، تهیه و برای پایگاه های انتقال خون ارسال شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون خاطرنشان كرد زمینه اجرای این شیوه نامه در سال آینده در تمام پایگاه های انتقال خون كشور فراهم شده است.

توگه گفت: به موازات اجرای این شیوه نامه با اجرای یك پودمان آموزشی غیر حضوری برای پزشكان و كارشناسان شاغل در بخش اهداكنندگان پایگاه های انتقال خون كشور، نسبت به ارتقای سطح آگاهی آنان در زمینه نحوه برخورد با عوارض اهدای خون، ثبت اطلاعات و تدوین راهكارهای اصلاحی در سال 91، اقدام خواهد شد.

وی تاكید كرد آمارهای خونگیری 11 ماهه سال 90 نشان می دهد كه در زمینه خونگیری، پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال 89 ، رشد داشته ایم و اگر بتوانیم این رشد را در سال 91 حفظ كنیم بطور قطع وضعیت بسیار خوبی خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: طبق برآوردها، سال آینده، دو میلیون و 100 هزار واحد خون اهدا خواهد شد.

توگه با تاكید بر لزوم بكارگیری سیستم و معیاری برای سنجش میزان مصرف خون در بیمارستان ها به بیان دستاوردهای سازمان سازمان انتقال خون ایران پرداخت و گفت: وی با اشاره به مشكلات پیش روی سازمان در جذب و به كارگیری نیروی انسانی جدید از پایگاه های استانی خواست كه پیش از تامین نیروی انسانی مورد نیاز، نسبت به افتتاح مراكز جدید خونگیری خارج از نقشه شبكه خونرسانی كشور، اقدام نكنند.

اجتمام**9185**1588





:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: